I'm just an ordinary person

IMPIAN - DREAMS
Sunday, July 06, 2014 | 0 comments

Assalamualaikum,

hari ni dah masuk 8 Ramadhan. So hopefully everything will be fine. Takde yang sakit sakit tipu yaa. HAHAH.




Cakap pasal impian, atau omputih cakap dreams gitoooo haaa, mesti,pasti,sure,conform semua orang ada impian masing masing. Tak kira lah dari apa jua sudut. Cita-cita ke impian nak kahwin ke impian dalam life ke. Whatever that related with it. Ehemmm, budak kecik sekarang pun ada macam macam jenis impian inikan pulak yang dah dewasa yang dah boleh berfikir dengan waras. hihhi.

So, what your dreams? ehh, aku pulak menyoal. So, impian aku? hmmm...... (thinking) kita buat wishlist lah okay.


Hidup kita tak lama sebenarnya. Once kita celebrate birthday kita, sebenarnya umur kita mmg semakin meningkat. tapi masa kita semakin sikit, semakin hampir dengan Allah.

1. So, aku nak jadi hamba Allah betul betul jalankan perintah Allah. Senang cerita, jadi muslimah sejati lah. In sha Allah. Orang kata benda ni kita boleh fikir sendiri. Walaucmnepun aku sendiri sedang usaha untuk mencapai apa yang aku nak. Tipulah kalau aku cakap, aku tak terasa tgok orang pakai tdung labuh, sopan santun, ilmu agamanya tinggi. Sedangkan aku sendiri? That's why i want to be like her.

Dalam hidup aku, aku dah pasang niat, after aku graduate je as diploma student aku nak kerja. Kerja apa? Kerja yang berkaitan dengan course aku ni lah. Quantity Surveying. So, impian aku bermulah lepas aku ada kerja. Sebab, bila ada kerja kita ada duit :)

2. aku nak tolong parents aku. As long as dia boleh bangga dan tersenyum kat aku dengan kerja yang aku ada.

3. bila dah ada kerja, boleh beli apa yang kita nak. hehe. So, aku kalau tgok mitsubishi lancer 2.0 gte mmg tak mengerlip lah. aku mg nak sangat beli kereta tu.

taraaaaaaaaaaaaa ni diaa keretanya

macam mana aku tak minat. Ya Allah, handsome sangat! tp, aku nak beli color putih lah heheh. harga dia adalah dalam RM125K and above. terbeliakk biji mata ehh. tapi aku mmg nak kereta ni!

So, after dah boleh help my parent, dah boleh beli kereta. okay next rasanya dah tiba masa nak kawin lah. hahah. Impian nak kawin ni mmg semua orang ada kan. Sama ada kawin dengan jejaka impian ataupun parents yang pilih. 


4. In sha Allah kalau mmg jodoh aku dan dia panjang. i'll be with him forever until Jannah. 
Cakap pasal kawin mmg suka lah sangat kan. huhu. Masa ni lah semua kita nak tentukan, nak ada themes yang sweet, dress yang cantik. Well, nak jadi raja sehari katanya hehhe

5. Lepas dah kawin, orang kata kita ni akan sibuk jaga suami, anak.... Anak? ermm... no idea.. hehhe.. Then, rasanya nak bukak company contractor. 

Bila dah ada business sendiri, In sha Allah rezeki tu selalu ada. 99% daripada pendapatan kita yang bila kita berniaga. 

6. nak bawak parents pegi haji. Jika diberi kesempatan ni awal. awal lah pegi. 


Kadang kadang dalam hidup ni kita cuma merancang, tap semuanya Allah yang tentukan. Sebab? Sebab dia tahu mana yang baik buruk tentang kita. Ajal pon Allah yang tentukan. Yela, mana tahu tak dapat nak capai pon impian ni semua. tapi 1 impian yang lain. AKU NAK MASUK SYURGA. semuaorang mesti nak kan. So, sama sama lah kita berubah jadi yang lebih baik dari yang sebelumnya. Tinggalkan masa silam anda, look forward, move on. 

Aku pun tulis ni step one by one. Kadang kadang apa yang akan berlaku tak ikut pun step. Mana tahu kot kot kawin dulu ke HAHHAA. 

Apa apa pun ingatlah, kita ni akan berbalik jua kepada-Nya. Kita hanya merancang, Allah yang tentukan. Kalau kita tak dapat capai impian kita, bersangka baiklah dengan Allah, sesungguhnya Dia yang maha agung.